Zullen we stoppen met aardkloten?!
Opdrachtgever: Greenchoice
Jaar: 2017
Uitdaging: Hoe introduceer je op een positief activerende toon een volledig nieuw begrip?
Resultaat: Stijging naambekendheid (+17%) en gebruik BOKS energiebespaarservice (+35%)
Geleverde diensten: Campagnemanagement, conceptontwikkeling
Met: Havas Lemz, Ambassadors, MediaReverse
Steeds meer mensen zien het 'groene licht'. Ook in de politiek en het zakenleven wordt het klimaat steeds vaker besproken. Dat is mooi maar het blijft vaak bij praten en vage beloftes. Daarom introduceerde Greenchoice een nieuw begrip voor dat halfslachtige gedoe: aardkloten. De campagne was een aanmoediging om te stoppen met aardkloten en starten met aanpoten. Op een positief activerende toon riep Greenchoice op om het heft in eigen hand te nemen en met echte oplossingen energie te besparen via de BOKS-meter, energie zelf op te wekken én de planeet groener te maken.
Om de campagne een vliegende start te geven legde taalwetenschapper Wim Daniels het werkwoord 'aardkloten' haarfijn uit in een social video. Kort daarna startte de landelijke awareness campagne op TV, radio, digital outdoor en online. Gevolgd door de activatiecampagne voor BOKS.
Mijn rol: Campagnemanagement van begin tot eind; aansturen van reclame- en mediainkoopbureau en het interne Greenchoice team., Daarnaast inhoudelijk meegewerkt aan de conceptontwikkeling van deze campagne.